søndag 5. februar 2017

Under stein og opp i li

Tiden flyr! Allerede blitt februar!

Det har ennå ikke vært noen særlig vinter i lavere strøk, så dermed har man jo kunnet tatt noen turer i felt. Forleden dag tok jeg en tur rundt Christiansholm festning. Der fant jeg en gjeng med Steinsprett (Petrobius brevistylis). De er så raske at når mobilokameraet endelig var slått på satt det bare en fotogen krabat igjen :-P

Steinsprett (Petrobius brevistylis)


For 2 dager siden hadde jeg en surretur i Jegersberg. Her besøkte jeg Eikedalshelleren og Holmenkollen (ja, ikke bare i Oslo vi har slikt!). Mye tåke, regn og vind, så artsmangfoldet ble heller smått. Men all trim er god trim, og det ble 12,8km til slutt i lett kupert terreng :-)

På oversiden av Eikedalshelleren

Holmenkollen, Jegersberg

Fant også noe gammelt greier på samme tur der det sto at Fagerholt skole bygger kraftverk. Det ser nå ut til at kapitalen har kommet seg oppover, for kraftverket bar preg av underernært vedlikehold og jeg vil tro statens nett leverer strøm til skolen igjen ;-)

Nedlagt kraftverk

Nå står ei uke på Hellemyr for tur der jeg igjen skal kose meg med hunden Kaisa. Hun har allerede vært på en liten tur i skogen, spist middag, og nå følger jeg samme trend: middagslur!

Så får vi se hva dagene bringer :-)

Kaisa <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar