mandag 30. januar 2017

Ny blogg - 2017

Det er med ny giv jeg begynner på ny blogg - 2017. Jeg kommer ikke til å skrive så mye, men legge ut litt av det jeg måtte finne på min vei på jakt etter småkryp (jeg mener helst edderkopper) og annet rart. En blogg blir dessuten mer personlig enn for eksempel Facebook. Dessuten MÅ ikke alle vite hva en gjør til enhver tid. Alle foto i bloggen er tatt av meg.

Så hva bringer 2017? Hvem vet... Men januarsola over Otra den 4. januar var fantastisk!

Otra, 02.01.2017

Etter å ha brukt jul og nyttår til å spise alt for mye var det tid for å komme seg mer ut på tur igjen. I avisene, og på "fuglevarsleren", gikk det ord om en mandarinand hann i Ravnedalen. Ja, det er mange år siden jeg så en sist, så avsted bar det for å titte på denne vakre fuglen!

Mandarinand (Aix galericulata), Ravnedalen, 05.01.2017

Ravnedalen ja! Her kom jeg på at det manglet en del geocacher, som er en annen hobby man har oppi alt det gale man ellers gjør. Mange trapper, høye fjell, sumpete terreng og flere kvister i hodet senere kunne jeg glad konstatere 4 nye smil på appen!

En av geocachene, Ravnedalen, 21.01.2017

Siden vinteren kan være litt sparsommelig med aktiviteter, så er avlesning av fargemerkede fugler noe som er et fint avbrekk! Dette er noe allle kan være med på. Bildene viser at det er flere arter som er påsatt disse.

Eksempler på fargemerkede fugler, Kristiansand, 08.01.2017

Dagene flyr, og på slutten av januar tok jeg å besøkte en kompis i Birkeland. Det er et vakkert sted med masse spennende å se på! Berse Naturreservat bør alle få med seg!

Berse Naturreservat, 26.01.2017

Helt til slutt for denne gang må jeg jo ta med en av de flotteste hunder jeg kjenner! Kaisa! Sammen hadde vi noen dager på Hellemyr. Ingenting er gøyere enn snø! Der deler Kaisa og meg samme filosofi! Snø ruler!!!

Kaisa, 29.01.2017

Så dette var første skriveri så langt. Satser på at det blir mye artig her på sikt! Snart februar. I skrivende stund er det meldt MASSE regn, men det finnes jo regntøy. Kanskje blir det noen edderkopper i bloggen også. Følg med!

2 kommentarer:

  1. Oj! Mange dine bilder her , men den mandarinanda var skikkelig fin. ������

    SvarSlett