torsdag 23. mars 2017

Snø, så rart :-)

Her i sør, helt ute med kysten, blir man jo nærmest sjokkert når det kommer snø i disse nye tider. Kanskje ennå mer spesielt med snø ute på øyene i havet hvor det er ennå mildere her i sør. Siden Bragdøya er lett tilgjengelig for oss uten milliardlønn og egen yacht, så tok jeg bussen til Auglandsbukta for å se yndlingsøya mi dekket av snøkrystaller.

Lykkelig i Auglandsbukta 😜
 
Kaptein Jan var som alltid i strålende humør, og det ble tid til litt kaffe før jeg bega meg ut på blåløypa, en fin liten rundtur for de som vil bli kjent med Bragdøya.

Bare å følge smurfefargen 😎
 
Første stopp videre var Barnehagejordet og innover mot Store Orekjerr.

Store Orekjerr.

Det var da jeg skjønte en av to ting på turen. Den ene tingen her var at det nok enkelte steder var mer snø enn jeg hadde forventet! Flere steder sto jeg til knærne i snø. Så det var passe tungt å gå videre innover til Aubertdalen.

Aubertdalen.
 
Den andre tingen var selve merkinga. For de som ikke er lokalkjent må vi nok merke løypa bedre dersom ukjente vil forsøke seg på en vinterrunde som dette.

En kan lett overse de blå merkene her. Bildet er fra Steinsundet.

Det varierte masse med snø som dere ser på neste bilde. Faren med dette var at det flere steder var is under snøen. Hadde noen små «seilturer» enkelte steder selv om man var forsiktig.

Mye snø til tider (her Steinsundet).

Etter hvert kom jeg frem til Tvillingvågene hvor jeg hadde lunsj mens jeg kikket på fugler og dyr.

Lunsjtid ved Tvillingvågene 😊
 
Ikke langt unna, på en fjellknaus omtrent midt på østsiden av øya, visste jeg at den siste geocachen (i skrivende stund) her ute lå ulogget. Skulle jeg forsøke å finne den? Joda, her var det bare å stålsette seg. Heldigvis kjent her også, så det ble ingen fall utfor hverken stup eller trær. Cachen ble lett funnet, og gliset var stort etterpå!

Dagens cache 😀
 
Vandret så videre over til Badebukta før jeg tok inn på Chauseen og kom til Thaulows hus. Underveis så jeg en god del spor av mink.

Thaulows hus.

Med dagen snart på hell tok jeg en titt på den større båten M/S Bragdøya. Gleder meg til sommeren når den kommer i rute igjen!

M/S Bragdøya.

Glemte å skrive at det i dag hadde vært en del sur vind. Nå var det blitt rolige forhold, og det siste jeg fotograferte før ankomst til Auglandsbukta igjen var den lille holmen Timlingen. Her kommer det forhåpentligvis masse sjøfugl snart.

Timlingen.
 
Takk for at du leste bloggen. Hvem vet hva det blir her neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar